Vergunning evenement ‘Bij ons in Brabant’ voor vrijdag ingetrokken
lokaal nieuws
26 juni 2026
Deel:
Gepubliceerd op26 juni 2026
Gepubliceerd doorGemeente Eindhoven
Vanavond en morgenavond staat het muziekevenement ‘Bij ons in Brabant’ gepland in het Philips Stadion. Vanwege de extreme hitte is besloten om de vergunning voor dit evenement op vrijdag 26 juni in te trekken. Naar aanleiding van de afgegeven code rood voor vrijdag 26 juni (het hoogste waarschuwingsniveau) door het KNMI, het hitteprotocol van het RIVM en het advies van de GHOR/GGD - dat het laten plaatsvinden van evenementen gedurende een periode waarin code rood van kracht is, risico’s met zich meebrengt voor de gezondheid van bezoekers, deelnemers en medewerkers - heeft de burgemeester besloten om de vergunning voor het evenement op vrijdag 26 juni in te trekken.Dit besluit is genomen om de gezondheid en veiligheid van alle betrokkenen te beschermen. We hebben de organisatie en de betrokken partijen geïnformeerd over dit besluit. Uiteraard begrijpen we de teleurstelling vanuit de organisatie en de bezoekers, maar het laten doorgaan van het evenement onder deze omstandigheden is op dit moment niet verantwoord.Voor het evenement op zaterdag 27 juni geldt dat we het advies van GHOR/GGD afwachten. Bij een ongewijzigde weersituatie en handhaving van code rood, geldt dat dezelfde risicoschatting van toepassing is en volgt mogelijk ook een intrekking van de vergunning voor 27 juni.Kijk voor meer informatie over het Nationaal Hitteplan op de website van het RIVM. Intrekking evenementenvergunning 'Bij Ons in Brabant' 26 juni 2026 (157.98 KB) Lees voor