Onder het spoor door: het busstation verhuist

lokaal nieuwslokaal nieuws
24 juni 2026
Deel:
Gepubliceerd op 24 juni 2026
Gepubliceerd door Gemeente Groningen
Het busstation gaat verhuizen. Vanaf zondag 28 juni vertrekken de bussen vanaf het nieuwe busstation aan de zuidzijde van het Hoofdstation. Via de reizigerstunnel onder het station wordt overstappen van bus naar trein of andersom veiliger, makkelijker en sneller.
Meer informatie

Altijd op de hoogte van jouw buurt?

Download de OmgevingsAlert-app en ontvang automatisch meldingen uit jouw omgeving.

  • Push-notificaties voor meldingen in jouw buurt
  • AI-samenvattingen van beleidsdocumenten
  • Filters op categorie
  • Gratis voor inwoners in gemeenten met een Gemeente-abonnement

Begin vandaag met een vrijblijvende proefperiode van 30 dagen gratis.

Vastgoedprofessional?

Beheer uw hele portefeuille vanuit één overzicht met OmgevingsAlert Pro.

  • Volg meerdere objecten tegelijkertijd
  • AI-filters: beschrijf de impact, AI vindt de meldingen
  • Wekelijkse e-mailsamenvattingen per object
  • Meerdere gebruikers per account

30 dagen gratis uitproberen, geen creditcard vereist.

Probeer nu