Boa's hebben vanaf 6 juli weer volledige bevoegdheid

lokaal nieuwslokaal nieuws
24 juni 2026
Deel:
Gepubliceerd op 24 juni 2026
Gepubliceerd door Gemeente Schiedam
Het Schiedamse college van burgemeester en wethouders heeft dinsdagavond in een extra vergadering verantwoording afgelegd aan de gemeenteraad over de bevoegdheden van Schiedamse boa’s. Namens het college lichtte burgemeester Bergmann toe hoe de huidige situatie is ontstaan, hoe daarmee is omgegaan en wat er gedaan wordt om herhaling te voorkomen. Daarbij werd duidelijk dat de boa’s vanaf 6 juli weer zullen beschikken over hun volledige bevoegdheden. De boa’s mogen sinds 2 juni alleen hun toezichthoudende taken uitvoeren. Dan gaat het om betaald‑parkerencontroles, afval- en milieuhandhaving
Meer informatie

Altijd op de hoogte van jouw buurt?

Download de OmgevingsAlert-app en ontvang automatisch meldingen uit jouw omgeving.

  • Push-notificaties voor meldingen in jouw buurt
  • AI-samenvattingen van beleidsdocumenten
  • Filters op categorie
  • Gratis voor inwoners in gemeenten met een Gemeente-abonnement

Begin vandaag met een vrijblijvende proefperiode van 30 dagen gratis.

Vastgoedprofessional?

Beheer uw hele portefeuille vanuit één overzicht met OmgevingsAlert Pro.

  • Volg meerdere objecten tegelijkertijd
  • AI-filters: beschrijf de impact, AI vindt de meldingen
  • Wekelijkse e-mailsamenvattingen per object
  • Meerdere gebruikers per account

30 dagen gratis uitproberen, geen creditcard vereist.

Probeer nu