Zorg voor elkaar bij hitte: Nationaal Hitteplan van kracht
lokaal nieuws
24 juni 2026
Deel:
Gepubliceerd op24 juni 2026
Gepubliceerd doorGemeente Ouder-Amstel
In verband met heet weer heeft het RIVM in overleg met het KNMI donderdag 18 juni het Nationaal Hitteplan geactiveerd. In onze regio is deze nog steeds van kracht. Als het heet is, is het belangrijk om meer aandacht te hebben voor mensen die niet goed voor zichzelf (kunnen) zorgen. Bijvoorbeeld ouderen, mensen met een chronische aandoening of jonge kinderen. Bij deze groepen kan hitte sneller leiden tot gezondheidsproblemen.